====== Problémy pri aktualizácií údajov ======
Aby ste sa vyhli problémom s poškodenými záznamami, odporúčame udržiavať len nevyhnutný počet záznamov v systéme. Inak sa aplikácia môže stať pomalou, lebo sa neustále prenáša veľké množstvo údajov. Tzn. zmazávať už spracované štúdie a správy. //T3C// nie je ani //PACS//, ani fakturačný/archivačný systém, ale komunikačný systém pre bezpečný a rýchly prenos objemných //DICOM štúdií//.
Pri používaní //systému T3C// sa môže stať, že niektoré záznamy sa stanú nekonzistentné a hoci v bežnej prevádzke sa niekedy dajú použiť, pri aktualizácií systému sa takéto záznamy nedajú automaticky skonvertovať. Počas aktualizácie sa postupne konvertujú všetky záznamy a len keď tento proces prebehne bez chýb, tak sa záznamy prepíšu do novej verzie. V prípade, že nastala akákoľvek chyba, tak sa obnovia pôvodné záznamy a zahodia sa úspešne aktualizované záznamy.
Najčastejšie dôvody vzniku nekonzistentnosti údajov:
* Spadnutie aplikácie alebo operačného systému počas zápisu údajov
* Chyby na disku, poškodenie sektorov, zlyhanie zápisov, chyby v ovládačoch
* Príliš vysoké vyťaženie prostriedkov a z toho vyplývajúce "timeout-y" pri zápise údajov
Samotné údaje pre aktualizáciu so podľa verzie nachádzajú v nasledujúcich priečinkoch:
* od verzie 12, priečinok //%ProgramData%\TatraMed Software\T3C\Service//
* do verzie 12, inštalačný priečinok //Servisu T3C// (východzí priečinok je //%ProgramFiles(x86)%\TatraMed Software\T3C\Service//)
V prípade výskytu problémov, môžete preskúmať súbor o zázname aktualizácie údajov, kde sú zapísané nájdené chyby. Je to súbor //logs\migrator.log// alebo //log\migrator.log//.
Nasleduje popis aktualizovaných údajov v priečinku //Service// podľa verzie:
* Priečinok //jobs//, alebo //study// - prenášané štúdie
* ak je problém s jednou konkrétnou štúdiou, odporúčame zmazať konkrétny podpriečinok
* prípadne je možné zmazať celý priečinok
* Priečinok //robot// - obsahuje databázu so záznamami o aktuálne prebiehajúcich automatických úlohách. Môžete zmazať, možno sa niektoré úlohy nedokončia a bude ich treba zopakovať
* Súbor //messages.db//, alebo priečinok //message// - databáza so správami. Môžete zmazať, prídete o staré správy.
* Súbor //rm.db//, alebo priečinok //record// - databáza so záznamami o prenosoch štúdií. Môžete zmazať, prídete o históriu.
* Súbor //notifications.db//, alebo //conf\notification.db// - databáza s nastaveniami upozornení. Môžete zmazať.
* Súbor //users.db//, alebo //conf\user.db// - databáza s nastaveniami používateľov. Môžete zmazať.
Po odstránení problému je potrebné spustiť inštalátor znovu, aby prebehla aktualizácia záznamov. Ak sa vyskytnú ďalšie chyby, tak je nutné postup zopakovať.
Manuálna oprava databáz je veľmi problematická a časovo náročná záležitosť s otáznym koncom.
~~DISCUSSION:off~~