Problémy pri aktualizácií údajov

Aby ste sa vyhli problémom s poškodenými záznamami, odporúčame udržiavať len nevyhnutný počet záznamov v systéme. Inak sa aplikácia môže stať pomalou, lebo sa neustále prenáša veľké množstvo údajov. Tzn. zmazávať už spracované štúdie a správy. T3C nie je ani PACS, ani fakturačný/archivačný systém, ale komunikačný systém pre bezpečný a rýchly prenos objemných DICOM štúdií.

Pri používaní systému T3C sa môže stať, že niektoré záznamy sa stanú nekonzistentné a hoci v bežnej prevádzke sa niekedy dajú použiť, pri aktualizácií systému sa takéto záznamy nedajú automaticky skonvertovať. Počas aktualizácie sa postupne konvertujú všetky záznamy a len keď tento proces prebehne bez chýb, tak sa záznamy prepíšu do novej verzie. V prípade, že nastala akákoľvek chyba, tak sa obnovia pôvodné záznamy a zahodia sa úspešne aktualizované záznamy.

Najčastejšie dôvody vzniku nekonzistentnosti údajov:

  • Spadnutie aplikácie alebo operačného systému počas zápisu údajov
  • Chyby na disku, poškodenie sektorov, zlyhanie zápisov, chyby v ovládačoch
  • Príliš vysoké vyťaženie prostriedkov a z toho vyplývajúce “timeout-y” pri zápise údajov

Samotné údaje pre aktualizáciu so podľa verzie nachádzajú v nasledujúcich priečinkoch:

V prípade výskytu problémov, môžete preskúmať súbor o zázname aktualizácie údajov, kde sú zapísané nájdené chyby. Je to súbor logs\migrator.log alebo log\migrator.log. Nasleduje popis aktualizovaných údajov v priečinku Service podľa verzie:

Po odstránení problému je potrebné spustiť inštalátor znovu, aby prebehla aktualizácia záznamov. Ak sa vyskytnú ďalšie chyby, tak je nutné postup zopakovať.

Manuálna oprava databáz je veľmi problematická a časovo náročná záležitosť s otáznym koncom.