sk:troubleshootingserverconnection

Rozdiely

Tu môžete vidieť rozdiely medzi vybranou verziou a aktuálnou verziou danej stránky.

Odkaz na tento prehľad zmien

Obojstranná predošlá revízia Predchádzajúca revízia
Nasledujúca revízia
Predchádzajúca revízia
sk:troubleshootingserverconnection [2016/12/01 16:32] Pavel Machyniaksk:troubleshootingserverconnection [2021/02/16 14:59] (aktuálne) Pavel Machyniak
Riadok 1: Riadok 1:
-====== Riešenie problémov so spojením s centrálnym Serverom T3C ======+====== Riešenie problémov spojenia so Serverom T3C ======
 <WRAP round tip 90%> <WRAP round tip 90%>
-Pokiaľ //systém T3C// doteraz pracoval správne a dostupnosť sa trvalo zmenila v nejakom čase, overte si prosím či neboli zmeny v nastavení siete, infraštruktúry a prístupu na //Internet// vo Vašej organizácií. Často sa stáva, že v pondelok ráno prestane fungovať spojenie so //Serverom T3C// kvôli tomu, že cez víkend sa robila údržba, alebo výmena infraštruktúry, sieťových komponentov, prípadne prekonfigurovanie systému.+Pokiaľ //systém T3C// doteraz pracoval správne a dostupnosť sa trvalo zmenila v nejakom čase, overte si prosím či neboli zmeny v nastavení siete, infraštruktúry a prístupu na //Internet// vo Vašej organizácii. Často sa stáva, že v pondelok ráno prestane fungovať spojenie so //Serverom T3C// kvôli tomu, že cez víkend sa robila údržba, alebo výmena infraštruktúry, sieťových komponentov, prípadne prekonfigurovanie systému.
 </WRAP> </WRAP>
  
 ===== Predpoklad ===== ===== Predpoklad =====
-  * //Service T3C// a //Konzola T3C// sú spustené +  * //Servis T3C// a //Konzola T3C// sú spustené 
-  * V //Konzole T3C// je indikácia problémov so spojením s centrálnym //Serverom T3C// pomocou oranžovej kruhovej ikony v pravom dolnom rohu aplikácie+  * V //Konzole T3C// je indikácia problémov spojenia so //Serverom T3C// pomocou ikony {{:wiki:connection-noserver.png?15|}} v pravom dolnom rohu aplikácie
  
-===== Možné príčiny =====+===== Možné príčiny a riešenia =====
   * Problémy s pripojením na //Internet// alebo prekladom adries   * Problémy s pripojením na //Internet// alebo prekladom adries
   * //Server T3C// má krátkodobý výpadok, alebo je preťažený   * //Server T3C// má krátkodobý výpadok, alebo je preťažený
-  * //Servis T3C// sa pripája na //Internet// pomocou //servera proxy//, ktorý momentálne nepracuje, alebo sa zmenili jeho nastavenia, prípadne autorizácia +  * //Servis T3C// sa pripája na //Internet// pomocou //servera proxy//, ktorý momentálne nepracuje, alebo sa zmenilo jeho nastavenie, prípadne autorizácia 
-  * Komunikácia je blokovaná "Firewall-om"+  * Komunikácia je blokovaná //Firewall//-om
  
 ==== Pripojenie na Internet ==== ==== Pripojenie na Internet ====
-Otvorte si internetový prehliadač a skúste pristúpiť k viacerým stránkam na //Internete//. V prípade problémov kontaktujte Vášho poskytovateľa pripojenia na Internet, prípadne sieťového správcu.+Otvorte si internetový prehliadač a skúste pristúpiť k viacerým stránkam na //Internete//. V prípade problémov kontaktujte Vášho poskytovateľa pripojenia na //Internet//, prípadne sieťového správcu.
  
-==== Dostupnosť centrálneho Servera T3C ==== +==== Dostupnosť Servera T3C ==== 
-Zistite dostupnosť centrálneho //Servera T3C// na adrese https://cs.tatramed.sk: +Zistite dostupnosť //Servera T3C// na adrese https://cs.t3c.sk alebo https://cs.t3c.cz
-  * Zobrazí sa stránka s logom //T3C// v zelenom kruhu, pripojenie je v poriadku +  * Ak sa zobrazí stránka s logom //T3C// v zelenom kruhu, pripojenie je v poriadku 
-  * Zobrazí sa stránka s logom //T3C// v oranžovom kruhu, server môže byť krátkodobo preťažený +  * Ak sa zobrazí stránka s logom //T3C// v oranžovom kruhu, server môže byť krátkodobo preťažený 
-  * Zobrazí sa stránka s logom //T3C// v červenom kruhu, prípadne sa nezobrazí žiadna stránka: +  * Ak sa zobrazí stránka s logom //T3C// v červenom kruhu, prípadne sa nezobrazí žiadna stránka: 
-    * Chyba pri preklade adries - vyskúšajte prístup pomcou IP adresy http://195.28.95.62+    * Chyba pri preklade adries: 
 +      * v príkazovom riadku spustite //nslookup// 
 +      * zadajte adresu //cs.t3c.sk// alebo //cs.t3c.cz// 
 +      * overte že sa preloží na //52.232.111.202//
     * Server je blokovaný - skúste prístup z inej siete, prípadne iného zariadenia     * Server je blokovaný - skúste prístup z inej siete, prípadne iného zariadenia
     * Server má výpadok, alebo je pripojenie momentálne preťažené - vyskúšajte neskôr     * Server má výpadok, alebo je pripojenie momentálne preťažené - vyskúšajte neskôr
  
 ==== Proxy server ==== ==== Proxy server ====
-Pokiaľ je dostupnosť centrálneho //Servera T3C// v poriadku, ale //Servis T3C// nekomunikuje, môže to znamenať problém s proxy serverom. Overte si prosím nastavenie siete. +Pokiaľ je dostupnosť //Servera T3C// v poriadku, ale //Servis T3C// nekomunikuje, môže to znamenať problém s proxy serverom. Overte si prosím nastavenie siete. Pozrite si tiež postup pre [[guideserverconnectionproxy|nastavenie proxy servera]].
- +
-Nastavenie proxy servera pre //Servis T3C//, súbor //main.conf// v priečinku //Service// inštalácie //T3C//: +
-<code ini> +
-service.proxy = 1 +
-service.proxyServer = adresa +
-service.proxyUser = pouzivatel +
-service.proxyPassword = heslo +
-</code> +
- +
-Zmeny sa prejavia až po reštarte //Servisu T3C//.+
  
 ==== Firewall ==== ==== Firewall ====
-Pokiaľ je dostupnosť centrálneho //Servera T3C// v poriadku, sieťovú komunikáciu //Servisu T3C// môže blokovať Firewall. Skúste dočasne Firewall vypnúť a overiť spojenie - v //Konzole T3C// vyberte v ponuke //Pohľad/Aktualizovať zo Server T3C//.+Pokiaľ je dostupnosť //Servera T3C// v poriadku, ale //Servis T3C// nekomunikuje, sieťovú komunikáciu //Servisu T3C// môže blokovať //Firewall//. Skúste dočasne //Firewall// vypnúť a overiť spojenie - v //Konzole T3C// vyberte v ponuke //Pohľad/Aktualizovať zo Servera//.
  
 +~~DISCUSSION:off~~
  • sk/troubleshootingserverconnection.1480606364.txt.gz
  • Posledná úprava: 2016/12/01 16:32
  • od Pavel Machyniak