Toto je staršia verzia dokumentu!
Riešenie problémov so spojením s centrálnym Serverom T3C
Predpoklad:
- Service T3C a Konzola T3C sú spustené
- V Konzole T3C je indikácia problémov so spojením s centrálnym Serverom T3C pomocou oranžovej kruhovej ikony v pravom dolnom rohu aplikácie
Systém T3C neustále vylepšujeme a riešime problémy, ktoré sa nájdu. Preto je možné, že aktuálne problémy so spojením, už mohli byť vyriešené v najnovšej verzii T3C. Uistite sa preto prosím, že máte nainštalovaná aktuálnu verziu T3C.
Možné príčiny:
- Problémy s pripojením na Internet alebo prekladom adries
- Server T3C má krátkodobý výpadok, alebo je preťažený
- Servis T3C sa pripája na Internet pomocou servera proxy, ktorý momentálne nepracuje, alebo sa zmenili jeho nastavenia, prípadne autorizácia
- Komunikácia je blokovaná “Firewall-om”
Pripojenie na Internet
Otvorte si internetový prehliadač a skúste pristúpiť k viacerým stránkam na Internete. V prípade problémov kontaktujte Vášho poskytovateľa pripojenia na Internet, prípadne sieťového správcu.
Dostupnosť centrálneho Servera T3C
Zistite dostupnosť centrálneho Servera T3C na adrese https://cs.tatramed.sk:
- Zobrazí sa stránka s logom T3C v zelenom kruhu, pripojenie je v poriadku
- Zobrazí sa stránka s logom T3C v oranžovom kruhu, server môže byť krátkodobo preťažený
- Zobrazí sa stránka s logom T3C v červenom kruhu, prípadne sa nezobrazí žiadna stránka:
- Chyba pri preklade adries - vyskúšajte prístup pomcou IP adresy http://195.28.95.62
- Server je blokovaný - skúste prístup z inej siete, prípadne iného zariadenia
- Server má výpadok, alebo je pripojenie momentálne preťažené - vyskúšajte neskôr
Proxy server
Pokiaľ je dostupnosť centrálneho Servera T3C v poriadku, ale Servis T3C nekomunikuje, môže to znamenať problém s proxy serverom. Overte si prosím nastavenie siete.
Nastavenie proxy servera pre Servis T3C, súbor main.conf v priečinku Service inštalácie T3C:
service.proxy = 1
service.proxyServer = adresa
service.proxyUser = pouzivatel
service.proxyPassword = heslo
Zmeny sa prejavia až po reštarte Servisu T3C.
Firewall
Pokiaľ je dostupnosť centrálneho Servera T3C v poriadku, sieťovú komunikáciu Servisu T3C môže blokovať Firewall. Skúste dočasne Firewall vypnúť a overiť spojenie - v Konzole T3C vyberte v ponuke Pohľad/Aktualizovať zo Server T3C.