Toto je staršia verzia dokumentu!
Riešenie problémov so spojením s centrálnym Serverom T3C
Predpoklad:
- Service T3C a Konzola T3C sú spustené
- V Konzole T3C je indikácia problémov so spojením s centrálnym Serverom T3C pomocou oranžovej kruhovej ikony v pravom dolnom rohu aplikácie
Systém T3C neustále vylepšujeme a riešime problémy, ktoré sa nájdu. Preto je možné, že aktuálne problémy so spojením, už mohli byť vyriešené v najnovšej verzii T3C. Uistite sa preto prosím, že máte nainštalovaná aktuálnu verziu T3C.
Možné príčiny:
- Problémy s pripojením na Internet alebo prekladom adries
- Server T3C má krátkodobý výpadok, alebo je preťažený
- Servis T3C sa pripája na Internet pomocou servera proxy, ktorý momentálne nepracuje, alebo sa zmenili jeho nastavenia, prípadne autorizácia
- Komunikácia je blokovaná “Firewall-om”
Pokiaľ systém T3C doteraz pracoval správne a dostupnosť sa trvalo zmenila v nejakom čase, overte si prosím či neboli zmeny v nastavení siete, infraštruktúry a prístupu na Internet vo Vašej organizácií. Často sa stáva, že v pondelok ráno prestane fungovať spojenie so Serverom T3C kvôli tomu, že cez víkend sa robila údržba, alebo výmena infraštruktúry, sieťových komponentov, prípadne prekonfigurovanie systému.
Pripojenie na Internet
Otvorte si internetový prehliadač a skúste pristúpiť k viacerým stránkam na Internete. V prípade problémov kontaktujte Vášho poskytovateľa pripojenia na Internet, prípadne sieťového správcu.
Dostupnosť centrálneho Servera T3C
Zistite dostupnosť centrálneho Servera T3C na adrese https://cs.tatramed.sk:
- Zobrazí sa stránka s logom T3C v zelenom kruhu, pripojenie je v poriadku
- Zobrazí sa stránka s logom T3C v oranžovom kruhu, server môže byť krátkodobo preťažený
- Zobrazí sa stránka s logom T3C v červenom kruhu, prípadne sa nezobrazí žiadna stránka:
- Chyba pri preklade adries - vyskúšajte prístup pomcou IP adresy http://195.28.95.62
- Server je blokovaný - skúste prístup z inej siete, prípadne iného zariadenia
- Server má výpadok, alebo je pripojenie momentálne preťažené - vyskúšajte neskôr
Proxy server
Pokiaľ je dostupnosť centrálneho Servera T3C v poriadku, ale Servis T3C nekomunikuje, môže to znamenať problém s proxy serverom. Overte si prosím nastavenie siete.
Nastavenie proxy servera pre Servis T3C, súbor main.conf v priečinku Service inštalácie T3C:
service.proxy = 1 service.proxyServer = adresa service.proxyUser = pouzivatel service.proxyPassword = heslo
Zmeny sa prejavia až po reštarte Servisu T3C.
Firewall
Pokiaľ je dostupnosť centrálneho Servera T3C v poriadku, sieťovú komunikáciu Servisu T3C môže blokovať Firewall. Skúste dočasne Firewall vypnúť a overiť spojenie - v Konzole T3C vyberte v ponuke Pohľad/Aktualizovať zo Server T3C.